Uniwersalna naczepa z ruchomą podłogą do wielowariantowego załadunku przedmiotów
Uniwersalna naczepa z ruchomą podłogą umożliwia wielowariantowy załadunek przede wszystkim długich przedmiotów. Zastosowanie aluminiowych drzwi bocznych i wyeliminowanie koniecznego dotychczas środkowego słupka utrudniającego załadunek długich elementów do transportu daje możliwość załadunku naczepy od tył, góry i z boku przedmiotami o długości nawet do 13600 [mm]. Konstrukcja naczepy została opracowana wspłonie z inżynierami z Politechniki Wrocławskiej i zgłoszona do Urzędu Patentowego RP jako „Naczepa Uniwersalna”. Obliczenia wytrzymałościowe wykonane metodą elementów skończonych oraz zastosowanie stali o podwyższonej wytrzymałości dało w efekcie zmniejszenie masy o 500 [kg] i zachowanie sztywności całości konstrukcji. W naczepie zastosowane drzwi boczne mają opracowany na nowo system profili i uszczelnień dający możliwość przewozu także materiałów sypkich.